Investeringen

Synergia Capital Partners richt zich op het zogenaamde middensegment van Nederlandse ondernemingen. Daar komt de combinatie van kennis en kapitaal het beste tot zijn recht. Speciale aandacht genieten ondernemingen waar wij kennis vanuit ons netwerk of onze (voormalige) participaties kunnen mobiliseren.

3 resultaten

Deli-Jack Food Group

Deli-Jack, gevestigd in Hendrik-Ido-Ambacht, levert een mediterraan assortiment van gedroogde tomaten, olijven, pesto, tapenades, oliën, zoete peper, gegrilde groenten en hummus aan de industrie en foodservice.

De onderneming focust zich sinds 2006 op het leveren van hoogwaardige kwaliteitsproducten. Dit realiseert men door haar eigen sourcing in combinatie met eigen receptuur en een dedicated productielocatie.

Boboli

Boboli, gevestigd in Bunschoten, is een producent van gekoelde, bevroren en houdbare Mediterrane broodsnacks. Deze producten zijn sinds 1999 met succes geïntroduceerd door Boboli met een toegewijde marktbenadering. Als gevolg daarvan is de onderneming in staat geweest om veel nieuwe producten te introduceren voor haar klanten. Producten worden aangeboden als "in-store bake-off" of "at-home bake-off" en zijn geschikt voor verschillende consumptie momenten, zoals maaltijdvervangers, maaltijdcomponenten, hartige broodsnacks en "on-the-go snacks". Boboli is bekend om zijn kwalitatief hoogwaardige producten met een ambachtelijke uitstraling en een uitstekende smaak als gevolg van het unieke productieproces.

Na de succesvolle internationale expansie van Boboli en de bouw van een nieuwe bakkerij in Bunschoten, heeft Synergia met de oprichtende families overeenstemming bereikt over de uitkoop van Synergia en de familie Van Diermen door Gilde Equity Management en het management.

Cold Food

Cold Food is producent van premium snacks, onder andere van de bekende merken Van Dobben en Kwekkeboom. Cold Food werd eind 2003 van een groter concern gekocht door Synergia, een collega-participatiemaatschappij en de familie Van Dobben en kon zo verdergaan als zelfstandig bedrijf.

Het management had een business plan opgesteld voor de komende vijf jaar om onder meer nieuwe product initiatieven te ontwikkelen en nieuwe verkoopkanalen te bewerken op basis van de merken Van Dobben en Kwekkeboom.

Een van de aandeelhouders van Synergia met kennis en ervaring in de food- en retailbranche was actief betrokken bij Cold Food als commissaris. Cold Food is in 2007 verkocht aan NPM Capital.